'The Evil Dead' x BL!NDMAN
-
za 03.1020:00 - 22:00De Vooruit, GentTheaterzaal
Rang 1 Voorverkoop € 22,00 Aan de deur € 24,00
De Soundtrack
Na hun veelgeprezen soundtrack voor Donnie Darko keert BL!NDMAN terug naar Videodroom. Ditmaal blazen ze de originele score van Joe LoDuca bij The Evil Dead live nieuw leven in.
Als hedendaags muziekcollectief staat BL!NDMAN al ruim 35 jaar aan de internationale top. Sinds de oprichting in 1988 door Eric Sleichim drijft het ensemble op originaliteit, experiment en een tomeloze passie voor klank. Wat begon als een eigenzinnig saxofoonkwartet dat de grenzen van het instrument verlegde, is uitgegroeid tot een rebels en vakkundig muzikaal onderzoekslab.
BL!NDMAN denkt niet in hokjes. Het collectief zoekt bewust de dialoog op met andere disciplines, wat eerder al leidde tot spraakmakende samenwerkingen met grootheden als Ivo van Hove en Anne Teresa De Keersmaeker. Vandaag is het ensemble een absolute toonzetter in immersieve multimediavoorstellingen en het live begeleiden van cinema
Joseph LoDuca
De tweevoudig Emmy-winnaar Joseph LoDuca is een meester in meeslepende orkestmuziek voor actie, fantasy en horror. Zijn veelzijdige carrière omvat iconische soundtracks voor cultklassiekers zoals Sam Raimi’s Evil Dead-trilogie en de hitseries Xena: Warrior Princess, Hercules: The Legendary Journeys en Spartacus. Ook internationaal gooide hij hoge ogen met zijn muziek voor de Franse films Brotherhood of the Wolf (genomineerd voor een César) en Saint Ange.
LoDuca groeide op in de bruisende muziekscene van Detroit. Hij begon als koorknaap, maar ontdekte al snel de gitaar en rockte als tiener in het voorprogramma van Bob Seger en de MC5. Later verdiepte hij zich in de jazz en werd hij klaargestoomd door de grootheden van Motown. Na een muzikale tussenstop in New York, waar hij componeerde voor Saturday Night Live en speelde in jazzclubs, kruiste zijn pad dat van regisseur Sam Raimi. Dit leidde tot de soundtrack van de horrorklassieker Evil Dead—de start van een indrukwekkende en decennialange loopbaan in de filmmuziek.
Credits
Ward De Ketelaere: muzikale leiding, gitaar, percussie
Stefanie Van Backlé: viool
Femke Verstappen: viool
Monica Goicea: altviool
Suzanne Vermeyen: cello
Hannes Nieuwlaet: percussie